>

Minyatürk Gezisi ve
Tarihi Eserleri Bulma Kampanyasi düzenledim!!!

Bu gün de Minyatürk`deyiz, bazi gezdigimiz yerlerin girisleri yaslilara parasizdi, ama Alman yaslilar bu olanakdan malesef yine yararlanamadi, cünkü yasli almanlara yine normal fiyat alindi. Hatta bazi arkadaslar bu durumu protosto edip Miyatürke girmediler. Ama yinede keyfimizi kacirmayip, gezimize devam ettik.

Cogu arkadaslar merak ediyor gezinin devami varmi, hala devami ediyor diye, evet arkadaslar hala devam ediyorum ve bu defa gezimize sizleride katilmasini istiyorum.

DIKKAT: Sizlerin katilimi ile bu asagidaki numarali resimlerin isimlerini vermek istiyorum.
Katilim yapmak isteyen her arkadas sadece bir eserin ismini, bana yorum olarak yazmalarini rica ediyorum.
Her resim icin yollanan her cevabi o blogcunun adini ve baglanti linkini vererek bu resimlerin altina ekleyecegim.
Burdaki resimleri numaralarina göre bana yorum atmanizi rica ediyorum, ama sadece bir kisinin bir resime isim verme hakki var.
ilerde hic ismi yazilmayan resimleri de belirterek, eksik olan bu Münyatürk de olan tarihi eserlerin müyatürlerinin isimlerini sizlerinde katilimi ile kampanyayi tamalamayacagiz.
Katiliminiz icin simdiden cok tesekkürler.

1.Edirne -Selimiye Cami
2. Sivas-Divrigi Müzesi
3. Efes-Artemis Moseleum
4. Urfa – Balikli Göl
Bu eserin oldugu sehri ve eserin ismini bilen Soframdan Blogcu arkadaslarimiza cok tesekkür ediyorum.

5. Mardin – Tas Evleri
Bu eserin oldugu sehri ve eserin ismini bilen gittiklerimden Blogcu arkadaslarimiza cok tesekkür ediyorum.

6. Canakkale – Canakkale Sehitligi Anit Mezar
Bu eserin oldugu sehri ve eserin ismini bilen tahtakasik ve tadinadoyamadim Blogcu arkadaslarimiza cok tesekkür ediyorum.

7. Sivas- Gök Medrese8. Antalya- Aspendos
Bu eserin oldugu sehri ve eserin ismini bilen gittiklerimden Blogcu arkadaslarimiza cok tesekkür ediyorum.

9. Corum- Hitit Surları Destinasyonu
Boğazkale


10. Igdir- ishak Pasa Sarayi
11. Konya – Mevlane Türbesi
Bu eserin oldugu sehri ve eserin ismini bilen lavantin Blogcu arkadaslarimiza cok tesekkür ediyorum.

12. Diyarbakir – Malabadi Köprüsü
Bu eserin oldugu sehri ve eserin ismini bilen thesuuur Blogcu arkadaslarimiza cok tesekkür ediyorum.

13. Adiyaman – Nemrut Dagi
Bu eserin oldugu sehri ve eserin ismini bilen thesuuur Blogcu arkadaslarimiza cok tesekkür ediyorum.14. Istanbul- Rumeli Hisar
15. Denizli – Pamukkale
Bu eserin oldugu sehri ve eserin ismini bilen karakazan Blogcu arkadaslarimiza cok tesekkür ediyorum.

16. Nevsehir – Peribacalari
Bu eserin oldugu sehri ve eserin ismini bilen tatlimutfagim Blogcu arkadaslarimiza cok tesekkür ediyorum.

17. Istanbul – Kiz Kulesi
Bu eserin oldugu sehri ve eserin ismini bilen antepasi ve baharcicegi Blogcu arkadaslarimiza cok tesekkür ediyorum.

18. Istanbul – Süleymaniye Cami
Bu eserin oldugu sehri ve eserin ismini bilen sarimutfak Blogcu arkadaslarimiza cok tesekkür ediyorum.Iste Türkiye deki ve Osmanli zamanindaki Türkiye ve haricide olan cesitli sehirlerdeki 18 harika tarihi eserlerin resimlerini ekledim, daha cook resim var ama iclerinden bunlari secmek cok zor oldu. Her sehrin minyatür tarihi eserlerini görünce o sehirlere de insanin gidesi ve gercegini göresi geliyor.
Insallah gideriz ne diyelim.


Bu gördügünüz iki resimde minyatür olarak kurtulus savasini canlandirilmis. Insanin odadaki atmosferi görüp ve duyunca tüyleri ürperiyor, kendini savasin esiyinde saniyor ve ne zorluklarla bu vatan kurtarilmis diyor. Kurtulus savasindan bu yana insanlarin dirliksiz ve koltuk davasi haline hic anlam veremiyor. O zaman inanc ve iman varmis, kadini, genci, yaslisi omuz omuza verip savasmis. Bir canlandirmada cepheye silah tasimak isteyen inancli türk insanimizin, öküzünün biri ölünce nasil kendisi onun yerine gecip kaganiyi cektiyi vardi ki, almanlarin yaninda aglamamak icin kendimizi zor tuttuk. Iste o inanc ve imanla savasan türk milleti bizlere asagidaki gördüyünüz resimdeki rahatligi saglamis.Eger o zamanlar kurtulus savasinda kadin, cocuk, genc, ihtiyar ayni milli suurla, vatan sevgisi ile bu vatani kurtarmak icin savasmis olmasaylardi, bu güzel masaj koltuklarinda bu arkadaslar oturup da keyf yapamayacaklardi.

Not: Tarihi eserlerin isimlerini bulmayi unutmayin, lütfen yukaridaki DIKKAT yazisini okuyunuz, kolay gelsin….